Politica de Retur
9. Dreptul de retragere
Conform legislației în vigoare, retragerea din contract este aplicabilă doar consumatorului persoană fizică.
Consumatorul (cumpărătorul) are dreptul de a se retrage din contract, fără a fi nevoit să precizeze motivele și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, în termen de 14 zile calendaristice. Perioada de retragere expiră după 14 zile începând de la ziua la care intră Cumpărătorul sau o parte terţă, alta decât transportatorul, indicată de Cumpărător, în posesia fizică a produselor.
Nu pot fi retrase contractele care au ca obiect furnizarea de categorii de produse enumerate de art.16 din O.U.G Nr.34/2014, printre care:
– furnizarea de produse sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care profesionistul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
– furnizarea de produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;
– furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
– furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator.
Pentru a-și exercita dreptul de retragere, Cumpărătorul trebuie să informeze Vânzătorul înainte de expirarea perioadei de retragere, cu privire la decizia Cumpărătorului de a se retrage din contract, utilizând o declaraţie neechivocă, de exemplu, o scrisoare trimisă prin poştă, fax sau e-mail. În acest scop, se poate folosi și modelul de retragere alăturat: Formular de retur
Vânzătorul va rambursa Cumpărătorului costul produselor, inclusiv costurile livrării în cazul în care se returnează întreaga comandă (retragere totală) și exclusiv costul livrării în cazul în care se returnează doar o parte din comandă (retragere parțială), nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care este informat cu privire la decizia Cumpărătorului de a se retrage din prezentul contract. Vânzătorul poate amâna rambursarea până la data la care primește înapoi produsele sau până la momentul la care a primit dovada de la Cumpărător că acesta a trimis înapoi produsele, fiind valabilă data cea mai apropiată.
Suma va fi returnată după cum urmează:
-pentru Comenzile achitate cu card online – prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
-pentru Comenzile achitate cu Op sau Ramburs- prin virament bancar în contul Cumpărătorului.
Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate, în ambalajul original, cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care le-au însoțit, ambalate corespunzător pentru protecția pe durata transportului. Costurile returnării vor fi suportate de Cumpărător. Returnarea se va face prin aceeași metodă de transport prin care Cumpărătorului i s-au livrat produsele, sau prin altă metodă aleasă de comun acord. Nu se acceptă pentru returnare produsele care prezintă modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, urme de folosire excesivă și/sau intervenții neautorizate etc., și care nu pot fi repuse în vânzare.
10. Politica de returnare
10.1 Cumpărătorul trebuie să verifice Comanda primită și să notifice Vânzătorul în termen de cel mult 3 zile în cazul în care a constatat diferențe, erori sau neconformități. Notificările trimise după acest termen, nu vor fi luate în considerare.
10.2 Orice returnare de produs necesită obținerea unui număr de retur pe care Cumpărătorul trebuie să-l solicite Vânzătorului. Acest număr retur trebuie trecut în mod clar pe exteriorul coletului/cutiei în care se returnează produsul. Fără acest marcaj, preluarea poate fi refuzată de către Vânzător.
10.3 Se pot returna produse neconforme cu specificațiile de pe Site în momentul cumpărării, produse trimise greșit de către Vânzător sau la alt volum decât cel comandat de Cumpărător. Nu se pot returna produse folosite sau seturi incomplete. Costul returnării este suportat de Vânzător.
10.4 Se pot returna produse doar din motivele enumerate în paragraful 10.3 sau cele care întrunesc condițiile de la Articolul 9.
10.5 Produsele returnate din cauza unor probleme de calitate vor fi inspectate de Vânzător pe baza procedurilor interne. Dacă Vânzătorul nu constată probleme de calitate, rambursarea sau compenasarea nu va fi acceptată.
10.6 Înlocuirea produselor returnate sau rambursarea valorii acestora se va efectua în termen de 14 zile lucrătoare, conform celor din paragraful 9.